Historia

Historia naszego serwera

Historia serwera

Historia naszego serwera zaczęła się w ostatnich dniach sierpnia 2018 roku. Postanowiliśmy, jako trzej znajomi (JaneQ, NickNickerYT, MikiIgi192), stworzyć swój własny, niewielki serwer typu survival. Nasz serwer nigdy nie był tworzony z gotowych paczek pluginów. Serwer stworzyliśmy w kilka dni, od podstaw. Pierwszą, pilotażową, nierozbudowaną edycję uruchomiliśmy 28 sierpnia 2018 roku o godzinie 12:00. Pierwotnym IP serwera było DragonCraft.ench.pl – zaczynaliśmy od niewielkiego serwera z jednym trybem survival + kuboidy. Pomimo wielu reklam, byliśmy bardzo mało rozpoznawalni, tak mało, że w pierwszej chwili startu na serwer nie weszła żadna osoba… Jednak po paru minutach pojawili się pierwsi gracze. Serwer był wtedy naprawdę mało dopracowany i zawierał wiele błędów. My także nie byliśmy aż tak bardzo doświadczeni – był to nasz pierwszy publiczny serwer. Podczas pierwszej edycji pojawiała się więc niemała ilość błędów, jednak sukcesywnie je naprawialiśmy, gracze też nam je zgłaszali – za co bardzo dziękujemy. Na początku pierwszej edycji istniały zaledwie 2 rangi – VIP i SVIP. Później dodaliśmy rangi „+”, które początkowo były stałe. W późniejszym czasie ograniczyliśmy je do 30 dni. Spawn I Edycji DragonCraft Survival zmieniał się z czasem, powoli dodawaliśmy jakieś nowe dekoracje bądź dopracowywaliśmy kolorystykę. 11 listopada nasz spawn został przyozdobiony polskimi flagami, ze względu na Dzień Niepodległości. Flaga nad środkiem spawna także zmieniła barwy na polskie. W zimie, na spawn spadł śnieg. Na pierwszej edycji prowadziliśmy też sporo eventów z rozdawaniem rang. Na początku października 2018 nasze IP zmieniło się na DCraft.tasrv.com, ze względu na zapotrzebowanie na zasoby. Niedługo później, kupiliśmy własną domenę – DCRFT.PL. I odtąd tak właśnie zaczęło brzmieć nasze IP, i brzmi aż do dziś. W trakcie I Edycji pojawiły się skrzynki z rzeczami z kolorowymi podpisami. W czasie jej trwania rekrutowaliśmy już także na pomocników i moderatorów. Administracja nigdy nie była zamknięta na nowych członków, ani nie faworyzowała znajomych. Zarówno pierwszym pomocnikiem jak i pierwszym moderatorem naszego serwera został jeden z was – paskal111. Na początku stycznia, po dość udanej, choć czasem problematycznej I Edycji DragonCraft Survival, ogłosiliśmy, że 25 stycznia uruchomimy II Edycję DragonCraft. Dzień wcześniej odbyło się wysadzanie starej edycji i pożegnanie z nią. Spawn II Edycji był długo, powolnie, lecz bardzo solidnie tworzonym projektem przez naszą administrację. Do budowy przyjęliśmy też niektórych z was – okazaliście się świetnymi budowniczymi! Spawn II Edycji wybudowaliśmy wspólnie: budowała administracja: JaneQ (wcześniej Janek_192), NickNickerYT, PELKER, 404c0mek (wcześniej Qarolek_1337), paskal111, Erebone oraz gracze: Kakashi, Loleczkova, Karol739. Spawn II Edycji w porównaniu z jego poprzednikiem był niewyobrażalnie duży. Posiadał masę różnych tajemniczych przejść, dróg, dróżek, ścieżek, budynków, budyneczków, straganów, pól uprawnych, jaskiń, a także zamek wraz z lochami i wieżami. II Edycja rozpoczęła się wielkim zaskoczeniem graczy podziwiających nowy spawn. Był to projekt trwający naprawdę długi czas, choć można było go zrealizować w zdecydowanie krótszym czasie, jednakże wszyscy byliśmy zadowoleni z efektu końcowego. II Edycja naszego serwera była wielkim przełomem. Aktualnie cała administracja, która grała na II Edycji, jednogłośnie mówi, że II Edycja DragonCraft Survival była największym rozkwitem, okresem największej świetności naszego serwera. Wszyscy uważamy, że II Edycja była zdecydowanie najbardziej dotychczas udaną. W trakcie jej trwania na naszym serwerze zmieniało się wiele rzeczy. Problemów również nie brakowało – wprowadzaliśmy wiele nowości. W trakcie trwania II Edycji zostało wprowadzone lobby. Nasz serwer stał się siecią! Wkrótce zamierzaliśmy też wprowadzić tryb SkyBlock, którego start jednak nieco się opóźnił, lecz się odbył. Największą jednak wpadką, do której musimy się przyznać, był niewielki, ale ważny błąd w zabezpieczeniach po wprowadzeniu lobby. Jeden z naszych byłych znajomych obszedł ważne zabezpieczenia i uzyskał dostęp do kont administracyjnych. A stało się to akurat w czasie, gdy nikt z administracji zdolnej do zatrzymania serwera nie był obecny. Spawn, a także reszta świata, zostały doszczętnie zniszczone. Kiedy tylko pierwsza osoba z administracji uruchomiła komunikator Discord, zobaczyła ogromną liczbę wiadomości od was i od pomocników. Dlatego dziękujemy wam, że zgłaszacie takie sytuacje. Na szczęście od początku serwera codziennie o 12:00 jest wykonywana kopia zapasowa, więć od razu ją przywróciliśmy, bezzwłocznie załataliśmy błędy, a serwer zaczął działać dalej. To był jeden z najgorszych dni naszego serwera. II Edycja trwała długo i odnisła wielki sukces. To właśnie w tym czasie mieliśmy najwięcej graczy. Nadal nie byliśmy i nie jesteśmy większym serwem, ale liczba graczy wyraźnie wzrosła. To też dzięki promowaniu na Facebooku oraz nagrywaniu zarówno przez nas, jak i przez was filmów na YouTube. Zaczęliście także streamować z naszego serwera. Dziękujemy wam! W trakcie trwania II Edycji zmienialiśmy także gruntownie naszą stronę internetową. Pojawiła się między innymi zakładka z listą banów, ale także nowy styl i animacje. Po sukcesie II Edycji postanowiliśmy w końcu uruchomić III Edycję serwera survival. Budowę spawna zaproponował nam pawelon. Zgodziliśmy się na tę propozycję. Spawn, który otrzymaliśmy był jeszcze większy od poprzedniego, ale cały czas utrzymany w stylu średniowiecza, który jest z nami od początku serwera. Spawn od pawelona delikatnie poprzerabialiśmy, i postanowiliśmy, że użyjemy go na nowej edycji. I tak wystartowała III Edycja DragonCraft Survival. Co prawda, nie było na niej tak wielu nowości jak na II, ale w trakcie niej wprowadzaliśmy coraz to nowe rzeczy, między innymi Ranking, Wyszukiwarkę graczy czy nowe statystyki pod /gracz. A wraz z końcem III Edycji, 2 kwietnia wystartowała IV Edycja DragonCraft Survival. Poniekąd nawiązuje ona do edycji II. Wprowadziliśmy na niej niemało zmian, znacznie więcej niż w przypadku III. Między innymi dodaliśmy statystyki /gracz w GUI, Menedżer znajomych, nowy wygląd przedrostków rang oraz nową TabListę, a także zmiany w trakcie trwania edycji: system automatycznego przenoszenia rang /przeniesrange oraz masę ulepszeń i usprawnień. Skupiliśmy się na rozwiązaniu wszystkich błędów oraz optymalizacji serwera, dlatego zamieniliśmy kilka skryptów i pluginów na nasze autorskie pluginy - DragonCraftCore oraz DragonCraftGracz. Dzięki temu serwer działa jeszcze szybciej. Na IV Edycji DragonCraft Survival mieliśmy też niezbyt ciekawe rzeczy, jak odejście kilku osób z administracji, później odejście jednego z właścicieli, NickNickerYT, a także zniesławienie naszego serwera przez byłą pomocniczkę. Na szczęście NickNickerYT wrócił i dalej zajmuje się sprawami technicznymi, sami właściciele napisali sprostowanie dotyczące sytuacji z byłą pomocniczką, a niektórzy gracze zostali stosownie ukarani. Wszystko skończyło się dobrze, a serwer działa nadal i się rozwija. Czekamy na serwer Historyczny, na którym znajdzie się I Edycja DragonCraft oraz na V Edycję DragonCraft Survival, która powoli się zbliża! Dziś serwer DragonCraft jest już serwerem z historią. Został on założony ponad 1,5 roku temu i cały czas funkcjonuje. Choć serwer raz miał lepszy czas, raz gorszy, nadal nieustannie aktywnie działa. Skład naszej administracji nie jest już jak pierwotny – grający od I Edycji to tylko JaneQ, NickNickerYT oraz MikiIgi192, którzy nieustannie są właścicielami. Pomimo tego, nasz serwer cały czas jest utrzymywany w podobnym stylu i cały czas jego głównym trybem jest survival z kuboidami. Pluginy z naszego serwera nigdy nie były gruntownie zmieniane. Powoli niektóre usuwaliśmy, dodawaliśmy, zmienialiśmy, ale nigdy zmiany nie były totalne, dlatego dzisiejsza forma naszego serwera jest dość dobrze sprawdzona. Nie znaczy to, że błędów nie ma – są i zawsze z nami będą, jednak dokładnie je analizujemy, gdy tylko jakiś znajdziemy bądź dostaniemy o nim informację. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia dotyczące serwera. Jak widać, DragonCraft to serwer z niemałą już historią. Działamy nieprzerwanie od 28 sierpnia 2018 z momentami lepszymi i gorszymi, ale bez ustanku. Nasz serwer nigdy nie upadł, choć czasem naprawdę mieliśmy wiele z nim problemów, momentami mieliśmy dość, ale nigdy nie przestaliśmy działać. I tak działamy do dziś.
DragonCraft 2020